Barr var det här!

Nu har jag deltagit i min andra julgransplundring. Jag och mamma bestämde oss för i morse att det var dags för vår gran att kastas ut. I vanliga fall så är det min uppgift att vattna granen. Fråga mig inte varför men det är pappas påhitt. Antagligen för att han ska slippa krypa under och slippa bli stucken av alla sylvassa barr. Men eftersom jag inte har varit hemma under julen så har nog denna uppgift glömts bort för SHIT vad denna gran barrade när vi skulle plocka ner julgranskulorna! Jag tror nog inte att det fanns ett enda barr kvar när vi var färdiga. Det mesta finns för närvarande inannför mina kläder. Mindre skönt..

Gårdagen spenderades hos min kusin som fyllde tonåring. Innan själva kalaset började så träffades vi för att åka lite pulka och skridskor. Jag lade ganska direkt ner projektet skridskor då det var så förbannat kallt och min erfarenhet påminde mig om att mina fötter inte skulle bli varmare av att dra på mig ett par skrillor. Därför satsade jag på pulkaåkningen. Med betoning på satsa för jäklar vad fort det gick! Backen var väldigt brant och eftersom ögonen tårades under nerfärden så hann jag inte se särskilt mycket, men på nått vänster lyckades jag styra undan för hoppet. Och det är jag idag tacksam för. Sist jag och Jennie åkte pulka så slutade det inte på samma sätt..Jennie har antagligen idag en spricka i svanskotan, stackarn!

Fick ett underbart samtal från Maria igår! Det var så härligt att höra hennes röst. Det är så jobbigt att man inte bor på samma ort längre. Att sina bästa vänner är utspridda överallt i Sverige och i världen..Vänner som man umgicks med varje dag under tre fantastiska år! Samtidigt som det är härligt att vi ändå har kontakten och att det är roligt att man fortsätter utvecklas och lever sitt egna liv så blir det tomt. Men jag vet att vår vänskap är otroligt stark och kommer hålla livet ut!
Måste passa på att Gratulera Jonna älskling som fyller år idag! Saknar dig så mycket och jag hoppas att får en underbar födelsedag uppe i Norge.


GRATTIS vännen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0