Fredag

Gårdagen var en jobbig dag. Det är vissa stunder som sjudomen blir extra påtaglig och jävlig. Det är när jag har haft roligt och i korta ögonblick levt ett relativt friskt och normalt liv. Jag hade verkligen jättetrevligt i onsdags när jag umgicks med mina vänner. Jag känner att jag kan vara mig själv och inga andra dumma tankar existerar. Jag är nästan hög vid dessa tillfällen, jag njuter av att vara fri. Men det är nästan bara som en permission, för när jag kommer hem igen och blir ensam så blir jag "straffad" av henne för att jag har roat mig och inte låtit henne vara med. Jag blir så arg att det ska behöva vara såhär! Fast jag måste ändå se mitt största framsteg- att jag ändå vågade göra det. Hade det varit tidigare så hade jag struntat i att göra något roligt av rädsla för svallvågen som kommer efteråt. Men jag gjorde det! Och jag kan säga att det var värt att må piss en dag för att få uppleva den härliga känslan som jag hade under onsdagskvällen. Tack Ida, Jennie och Johanna!

Näsan är mer täppt än någonsin. Undrar var allt snor kommer ifrån..borde det inte ta slut någon gång? Märkligt är det. Och nässpray fungerar inte. Har provat det och det slutar likadant varje gång med att jag får näsblod à la Niagarafallet. Inte särskilt smickrande att springa runt med två enorma bomullstussar i varje näsborre.

Håller på att bli tokig här hemma av att inte veta min framtid! Jag tycker att beskedet borde komma snart om jag kommer in på skolan eller inte. Jag känner oron hela tiden under skinnet på mig. Nervositet blandat med spänning tillsammans med en liten gnutta rädsla över vad som kan komma skall..

Har fått ett ryck här nu på morgonen och ska nog sätta igång lite brödbak tror jag. Såg ett recept på surdegsbröd med soltorkade tomater igår som såg smarrigt ut. Får se om jag fullföljer min impuls..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0