Jag kom in!!

Tjohoo! Jag fick reda på igår att jag kom in på logopedutbildningen. Överlycklig åkte jag hem från Motala och började panik-packa. Min första föreläsning skulle börja klockan tio dagen efter. Jag och mamma åkte upp till Uppsala i snöoväder och kom fram sent på kvällen. Hela huvudet var fullt med tankar och funderingar. Tänk vilket stort steg..

Sitter just nu hos syster där jag för tillfället är inneboende tills jag hittar något eget. Vilket inte är det lättaste! Ställde mig i bostadskö igår och fick könummer 5347. Japp, det är fler än jag som söker tak över huvudet. Har haft min första föreläsning idag vilket var väldigt intressant. Känner att det är rätt utbildning för mig. Klasskompisarna är supergulliga och på torsdag ska vi bli "väl omhändertagna" av våra faddrar.
Har tusen miljoner saker att fixa. CSN, kursböcker, passerkort, bibliotekskort, anmäla mig till nationen, hitta bostad..shit!
I morgon ska jag ut på praktik här på Akademiska. Det är snabba ryck minsann. Ovant för mig som alltid ska planera allt och ha koll. Nyttigt som fasen säger jag bara! Det här är precis jag behöver för att lämna min dumma inrutade sjukdom.

Nu ska jag leta vidare efter bostad, ta en avkopplande dusch, dricka en kopp te och sen parkera framför TV:n.


Kommentarer
Postat av: stina

Fyfan vad jag är glad för din skull Lina, låter som du kommer få det tokigt bra, och jag håller tummarna för att du hittar en lägenhet! bamsekram

2010-01-23 @ 10:26:32
URL: http://pindur.blogg.se/
Postat av: Molly

vad kul! grattis! :)

du får ha det så bra och lycka till med allt! STOR kram

2010-02-11 @ 08:38:28
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0