Julplundring

Idag har jag varit på julplundring hemma hos storebror. De ville passa på att slänga ut granen innan de åker i morgon. Jag har ju varit med på så många andra jultraditioner då jag har befunnit mig på andra sidan jordklotet, så var det riktigt roligt att få dansa ut granen. Hade även en diskussion om varför man firar trettondagen och fick  tack vare Wikipedia reda på att det har med de tre vise männens påhälsning att göra. Skäms nästan lite över att jag inte visste. Jag är ju trots att konfirmerad, vilket jag inte gjorde enbart för att alla andra gjorde det. Eller för presenterna...Lägret var ju det mest galna upptåg jag varit med om, haha!

Blev ingen spelkväll för mig igår:( Jag hade feber och kände mig inte alls pigg. Är förbannat trött på denna förkylning nu. Brukar inte vara den om klagar men nu får den banne mig vara över tycker jag! Känner mig bättre idag som tur är. Ska ju träffa Johanna, Jennie och Ida. Vi ska ha tjejmys och laga lite mat och dricka vin. Och framför allt snacka skit! Har massor att ta igen. Blir lätt så när man bor på lite olika håll och inte träffas så ofta som man skulle vilja.

Då så..vinet är på kylning och jag ska ta och hoppa in i duschen för att göra mig i ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0