Kärt återbesök

Idag har jag varit inne i Motala på dagvården. Det var ett bra tag sen sist och det var roligt och träffa de andra i gruppen. Jag fick berätta en hel del om min resa och mina upplevelser från Thailand. Kändes ändå ganska konstigt att vara tillbaka där. Man blir liksom påmind om att man har ett problem, en sjukdom. Samtidigt som det är nyttigt att fortsätta jobba med sig själv på en enhet som är specialicerade på just detta, så kändes det vemodigt på något sätt att vara tillbaka. Dels så uppmärksammas det jobbiga men också så ältas det. Man har faktiskt andra tankar i huvudet som maler som inte bara kretsar kring sjukdomen. Ibland blir jag trött på att temat alltid ska vara "ätstört". Nåväl..jag vet inte om jag bara yrar i nattmössan nu men jag tycker i alla fall att man kanske borde jobba på flera olika, stimulerande sätt.
Berättade även för dem att jag troligtvis kommer flytta till Uppsala för att börja plugga. Jag hoppas verkligen att jag kommer in på reservplatsen, är så sugen på att plugga och få sätta tänderna i något!

Igår gick min bil sönder..Jag startade den och den lät väldigt konstigt. Trodde att det berodde på att den var lite kall. Satte mig i bilen och rattade iväg. Höll på att hamna i häcken för det knappt gick och styra den. Var är min styrservo? -tänkte jag. Åkte en bit och sen så började batterilampan lysa. Jippi. Vände kärran för att åka hem igen. Vågade inte riskera att inte få igång den på konsums parkering sen. Jag hann inte hem innan den dog. Där står jag. Lyckligtvis var det inte långt till macken så jag vandrade dit och bad killen på däckverkstaden att hjälpa mig. Det visade sig att det var fläktremen som gått av. Därav det konstiga ljudet när jag startade den. Men nu har jag varit och hämtat hem min lille gröna SAAB som nu är lagad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0