Studentliv

Jisses, vilket tempo! Vet inte om det bara beror på att jag kom hit senare än alla andra men det är tusen grejer som ska fixas. Igår hade jag en föreläsning om fonetik i fyra timmar. Nya begrepp och termer som liknar grekiska. Kan inte frångå det faktum att man känner sig helt bortkommen när läraren babblar på som om det vore det mest självklara i hela världen. Jag menar, att veta innebörden av orden: allofoner, fenomer, foner, elementära distributioner, kan ju varenda kotte. Eller hur?

Har lärt mig massor under min korta vistelse i Uppsala. Att bussen mot Sunnersta inte är åt det håll jag bor. Men en sightseeing-tur är alltid bra att ha.
Jag har tagit uttrycket "fattig student" på fullaste allvar då jag av misstag råkade snika åt mig gratislunch på en skolmatsal. Måste nämna att det faktsikt stod restaurang över ingången och givetsvis trodde jag att man betalade vid kassan. Grejen var bara den att det inte existerade någon kassa. Men gratis är alltid gott, haha! Måste erkänna att jag har dåligt samvete för min krimiella handling..

Men min klass är helt underbar! Alla är lättsamma och trevliga. Igår tog vi en öl och snackade lite på en pub. Jag som vanligtvis inte dricker öl har fått lära mig. Det är nämligen det billigaste alternativet;)
På söndag ska jag på lägenhetsvisning. Det ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter helt underbart ju.. Ett stort grattis att du kom in på utbildningen.. Ska hålla tummarna att lägenheten är bra o att du får den.. Kram

2010-01-23 @ 16:50:55
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0