Minisemester

Jobbar just nu det sista passet innan jag går på lite långledighet, hela 6 dagar! Ser ut som om en del dagar kommer att spenderas ute på sjön för att sedan dra iväg till Falsterbo på fredag. Jag och Johanna. En bil. Tältning. Hästtävlingar. Party. Det känns som om det kommer att bli en lyckad tripp om man ser till ingredisenserna;)

Igårkväll tog jag och pappa med oss farmorn ut på en liten sväng i bilen till Bergs slussar för att hon inte bara ska sitta inomhus vilket hon alltför ofta gör. Det är så himla tagiskt och se hur ensam hon är sedan farfar gick bort. Hennes åldrande har gått så fort på sista tiden. Hon tar sig inte längre för att hitta på saker eller umgås med andra vänner. Där ser man vad ensamheten kan påverka kroppen både fysiskt och psykiskt.
På ett sätt ser jag fram emot att bli en gammal tant. Jag ska banne mig baka bullar varje dag, åka iväg utomlands och upptäcka resten av världen som jag inte har hunnit se, gå på dans, söndagsbingo, dricka elvakaffe med finporslin, fortsätta lösa korsord, äta bridgeblandning till lördagsgodis och skämma bort mina barnbarn.
MEN innan jag blir tant (vilket är ett bra tag kvar) har jag en hel del saker att jobba med och uppleva. Jag ska se till att leva och njuta i nuet VARJE dag!

Grattis på födelsedagen käre store bror som fyller 32 idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0