dilemma

Varför ska det vara så förbannat svårt att gå från vilja till handling? Jag peppar mig själv och känner mig stark ändå fram till själva utförandet. Då kommer de dumma tankarna och försöker övertala mig att ge upp och smita ifrån. Ta den smidigaste vägen ut från labyrinten. Grejen är den att jag kommer aldrig komma ut ur den genom att ständigt lyssna på sjukdomen och dess falska trygghet.
Men igår mötte jag verkligen de jobbiga tankarna och gjorde precis tvärtom! Fruktansvärt tufft och kanske inte helt perfekt rätt men jag gjorde något som satte henne på pottkanten minsann.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Lina, VÅGA fortsätta utmana!!! KÄMPA på... för livet har så otroligt mycket mer att ge dig och DU ÄR VÄRD att må bra och slippa allt det jobbiga som "häxan" för med sig. Jag TROR PÅ DIG o TÄNKER PÅ DIG.

Kramar Helena (Elins mamma-MFT)

2010-06-30 @ 23:07:26
Postat av: enbartmoa

sv; Tack, tack!



Har du hört talas om exponering? Du kommer ha så sjukt jobbigt när du gör det första gången, andra gången är det inte lättare men 10de gången kommer du knappt märka av den hemska ångesten! Låter skitjobbigt va? Det är värt det! Tänk att du bara ska utmana, utmana, utmana och få skitmke ångest men i slutändan lönar det sig med att du blir friskare=mindre ångest!

Styrkekramar!

2010-07-04 @ 10:52:52
URL: http://enbartmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0