jobb igen

Nu så har jag haft mina lediga dagar. Det har varit skönt att kunna hitta på saker hela dagarna utan att behöva planera in allt i minsta detalj för att hinna med alla sysslor. Syster med familj är ju hemma för tillfället så då har det varit extra bra att ha varit ledig.
Det kommer nog komma rätt så mycket folk nu idag och ett par dagar framöver eftersom väderprognosen ser lovande ut. Hade besöksrekord här nu i helgen som var. Det är alltid roligt!

Blir nog en sväng på sjön efter jobbet, har ju inte kommit i och avklarat första doppet ännu..Främst för att jag inte tycker om att bada på badstränder bland mycket folk. Känner mig obekväm att gå i bikini. Därför föredrar jag att bada på någon liten ö där man är ensam:) Eller kvällsdopp! Helst i den närliggande sjön till stallet. Skönt att åka dit och svalka av sig efter ett ridpass i denna värme.
Jag och Jennie red ut en sväng igår mitt på dagen och det var nästan olidligt varmt. Stackars hästarna höll på att bli tokiga på alla flugfän som irriterar enivst med ett ständigt surrande och bitande. Otto fick en kalldusch med slangen efteråt och han stod och njöt! Att han sen rullade sig direkt när han kom ut i hagen och byte skepnad från vit till svart så var det mindre roligt..Men det såg skönt ut, så det gjorde ingenting:)

Det gick bra för Johanna på tävlingen. Hon kom fyra! Trots en del "missar" poängmässigt då Chanesca tenderar att bli lite spänd och istadig när hon kommer in på banan. Bevisar bara på vilken kapacitet de har!


Så fina!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0