Midsommar

Hoppas att alla hade en bra midsommar! Det hade jag:) Den firades relativt lugnt men med mycket trevligt sällskap med god mat, roliga lekar och fylld med skratt.
Jag hade som alltid enligt tradition en midsommarkrans som mamma hade gjort. Hon är så duktig på att binda kransar. Även alla barnbarnen fick varsin. Blåklint, rödklöver och prästkragar.

Igår firades pappa av familjen. Han fick sig ett par nya gympadojjor då han lyckades få punktering på luftkuddarna som sitter under sulan på sina gamla. Så nu kan han ut och promenera igen! Han har faktiskt blivit riktigt ambitiös vad gäller motionen. Uppe innan fem och ger sig ut och går. "Annars svettas jag ju som en gris", säger han.
Slängde upp stora syster på Otto igår. Hon har inte ridit på ett tag så idag lär hon nog ska ha lite träningsvärk, haha. Men det såg bra ut. Hon tyckte att han var lite svagare i vänstergaloppen men det ska vi träna vidare på. Johan, systers sambo, tog kort på Otto i hagen i kvällssolen. Han fick till några riktigt fina bilder som jag kommer lägga upp här inom kort.

Idag ska jag följa med min kompis Johanna på dressyrtävling i Aneby. Ska bli spännande och se dem in action eftersom det var ett tag sen jag såg dem sist.
Nu ska jag springa iväg och byta om. De kommer och hämtar upp mig klockan nio!




Kommentarer
Postat av: Katt

Det är så härligt att läsa om hur bra midsommar de flesta har haft! :o)

2010-06-27 @ 09:17:34
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Johanna

vad fin du är! ska bli så mysigt att ses imorgon :) jag kommer till Linköping nångång strax efter lunch tror jag, men jag hör av mig. kram

2010-06-27 @ 09:46:54
URL: http://principsak.tumblr.com
Postat av: Anonym

Så duktigt att träna. =)

2010-06-28 @ 16:53:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0