Ny vecka, ny kurs

Måndag idag. Än så länge en helt vanlig dag. Jag vaknar tidigt som jag brukar och äter frukost tillsammans med min ständiga följesslagare korsordstidningen hemmets veckotidning. Ja, jag vet att det är jag och pensionärerna MEN ni anar inte hur många gånger dessa korsord har räddat mig när jag behöver avleda dumma tankar. Jag samlar istället pensionärspoäng snarare än vuxenpoäng, haha!

Kvällen igår var rätt så jobbig. Jag var fruktansvärt rastlös. Eftersom jag hade tenta i fredags så hade jag inte ens något att plugga på. Konstigt att man vill plugga när man inte kan? Men om jag känner mig själv så skulle jag nog inte gjort det även om hade det.. Nåväl, idag börjar en ny kurs - utvecklingspsykologi. Jag ser fram emot den för jag tycker att psykologi var väldigt intressant i gymnasiet. Vi går bara tre dagar denna vecka och sen har vi lite påsklov. Det ska bli skönt. Jag åker hem med tåget på onsdag efter sista förläsningen. Blir hemma i fem dagar, mysigt! Jag blir så glad av påsken. Alla härliga färger, ägg och att våren är på intåg. Sen förknippar jag nog påsken med glädje, då det är nästan exakt ett år sedan jag blev utskriven från sjukhuset.

Kom just på att denna måndag inte alls kommer sluta som en vanlig måndag. Jag och mina kompisar hade sådan sug efter sushi häromdan så vi bestämde oss för att besöka sushistället i vårt område ikväll. Det var ett bra tag sen jag åt det så det ska bli riktigt gott:) Sushi+wasabi+underbara vänner, det kan inte gå fel!


Kommentarer
Postat av: stina

du har blivit utmanad. :D

2010-03-30 @ 08:16:53
URL: http://pindur.blogg.se/
Postat av: Katt

Påsken i år är lika med 1 år sedan utskrvning för mig med :o)

2010-03-31 @ 09:39:18
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0