dagen efter

Gårkvällen var så lyckad den kunde bli. Jag hade så himla trevligt, kunde slappna av och ha roligt!
Först lite mingel hos mig och sedan cyklade vi ner till restaurangen Il Forno. Vinet som slank ner i samband med att vi gjorde oss i ordning gjorde susen om man säger så. Min kära cykel, sixten, var lite svårmanövererad. Eller kanske var det föraren? Hmm..I vilket fall som helst så smakade maten ljuvligt. Jag tog Fettuccine med kycklingfiléer, soltorkade tomater, färsk spenat och parmesan. Efter ytterligare påfyllning av vin började Lina flörta smått med den söta servitören. Lite pinsamt 
I våra klänningar och höga klackar lyckades vi ta oss till bion även fast det var kullvertsten hela vägen ner.
Hur var då filmen? Den hade ju inte fått jättebra kritik men jag tyckte ändå att den var bra. Den var ju inte wow, för det hände egentligen inget dramatiskt eller stort. (jag hade ju hoppats på att Carrie skulle bli gravid). Men karaktärerna är ju så underbara och jag förundras över hur olika deras personligheter är. De 2,5 timmarna tog slut fort och salongen lämnades med ett leende på läpparna.
Kvällen rundades av på Birger Jarl, ett uteställe nära ån. Dansade som en tok till bra musik på ett väldigt trångt och varmt dansgolv.
Runt tretiden for vi hem. Det var faktiskt inte ens mörkt ute och fåglarna hade redan påbörjat sitt kvitter.

Att det har varit tufft idag visste jag ju redan om att det skulle bli. Men det har ändå inte varit lika jävligt som det brukar vara och det är jag evigt tacksam för. Dessa stunder då jag verkligen lever, är värd all ångest i hela världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0