4:e advent

Även det sista ljuset i staken är tänt och det är det inte långt kvar till jul. Kollade på "Tomten är far till alla barnen" härom kvällen. Det är en av de bästa svenska filmer som någonsin gjorts enligt min mening. Kan nästan alla repliker utantill och jag tycker bröderna Ekborg äger! Ungefär som Kalle Anka - ingen riktig jul utan den filmen.

Igår var vi på julbord. Vi åkte dit till klockan 18. Den tiden som gubben i huset sa att det var. Det visade sig att det inte började förrän 19.30. Jag är inte förvånad om man säger så...Tycker dock synd om lilla farmorn som försökte säga att det var fel tid men alla ignorerade hennes svamleri. Hon brukar ju yra om det mesta.
Är tacksam över att det var rätt DAG åtminstone! Jaja, det blev ett glas rödtjut framför brasan i väntan på att uret skulle snurra ett och ett halvt varv till. Maten var i alla fall kanon och väl värd att vänta på.

Idag har jag varit hos fikat hos min fina vän Frida. Trevligt! Bestämde utgång på juldagen i Parkhallen. Tjohoo! Har aldrig varit ute på juldagen tidigare. Shame on me...Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

Ska träffa bror med fru och barn nu. Lussefika står på programmet. Och till kvällen ska det fixas julgodis.

Ha det finemang denna söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0