Juldagen

Hann tyvärr inte med att önska God Jul här i bloggen igår. Hade fullt upp! Var tog gårdagen vägen egentligen? Julafton som man ser fram emot och räknar ner till, var över på ett ögonblick. Men ett väldigt trevligt ögonblick.

Morgonen började med att tomten hade lagt paket i min julstrumpa. Tidningen Lantliv och två lotter. Varav en som jag vann 60 kronor på. Sedan mysfrukost tillsammans med mor o far. Därefter en julpromenad och fylla på med frisk luft. Ledsamt nog så hade det lilla vita snötäcke som fanns försvunnit...Träffade på en hel del kändisar som jag inte sett på länge så min lilla promenad tog längre tid än vad jag hade räknat med. Hem och hjälpa till med julmaten innan bror med fru och barn samt farmor kom. Gott, gott! Sen kom tomten och delade ut paket. Paketöppning innan Kalle och sen så drog vi in till släkten i Tranås tillsammans med mormor och morfar. Julfika, tårta, kaffe och sen kom tomten dit också. Hektisk dag för den lille röda gubben! Jag hade tydligen avrit väldigt snäll i år med tanke på hur många paket jag fick. Pratade med lillkusinen (som har blivit stor!) och hon skulle också ut ikväll. Det blir skoj! Ska se till och bjuda henne på en och annan shot ;)
Tomtegröt och skinksmörgås för att runda av kvällen innand det var dags att styra kosan hemåt. Somnade gott och vaknade idag utvilad. Annat lär det väl bli i morgon, haha!

Klappar som jag fick:

- Stora rödvinsglas i märket "Line" som jag samlar på
- Jäskorg till surdeg
- Högtalare
- Tekanna i märket "Eva Salo"
- Pengar
- Presskaffemaskin

Ha en trevlig söndag och en fortsatt god jul!



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det var synd att jag inte träffade dig ute då ;) Hittade dig bara inte i vimlet! Det får bli en annan gång :)

2012-01-06 @ 15:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0