Klassiskt

Fick ett ryck nu på morgonen och dammade av tvärflöjten och spelade lite. Det blev både Händel, Mozart och några jullåtar. Klassisk musik ligger varmt om hjärtat. Det är konstigt egentligen att det fortfarande sitter i fingrarna. Det var kanske fyra- fem år sedan jag slutade spela aktivt då jag inte längre hade tiden. Saknar det och ibland har jag god lust att börja igen. Har ju flöjten kvar så det är ju tur att jag bara kan plocka fram den när lusten kommer.

  

Idag har jag tänkt fortsätta göra julfint i mitt rum. Hittar inte min adventsljusstake. Vet inte var den kan ha tagit vägen... Har letat på alla möjliga tänkbara ställen. Har för mig att jag förra året la den på ett bra ställe så att jag lätt skulle finna den igen. Men icke!

Krambanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0