Bambi på hal is

Hände en liten incident igår när jag cyklade till jobbet. Jag är nästan framme, passerat det sista övergångsstället och har bara en vänstersväng kvar. Hinner tänka: "Shit, här kan det nog vara halt." Japp, det var det. Jag tog mig upp fort och gör det klassiska- titta runt omkring om det var någon som såg mig. Ser ett potentiellt vittne, en pappa med barnvagn. Förbereder mig att svara: "Nejdå, ingen fara med mig inte! Det gick bra!" Men han tittar inte ens åt mitt håll även fast jag vet att han omöjligt kunde ha missat min snygga vurpa. Inte för att jag behövde hjälp, för jag slog mig inte som tur var. Det kunde ha slutat betydligt värre. Men att han inte ens frågade mig blev jag nästan lite sur över. Om jag hade sett någon ramla skulle jag ju självklart ha frågat om det gick bra.
Jaja, inte hela världen. Ska införskaffa mig en cykelhjälm. Är ju bara korkad som inte har en ännu.

Nu på förmiddagen ska jag en sväng till Mr. Förståsigpåare, sen ska jag packa inför helgen i Stockholm. Kvällen blir lugn och skön. Idol såklart! Ikväll är de på östgösk mark- Linköping. Spännande! Alla som är kvar nu är ju så himla duktiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0