Deep talk

Fick punktering på min lilla cykel idag, så det var bara att bege sig till cykeldoktorn. Har turen att det ligger en blott 150 meter ifrån min lägenhet. Att laga cyklar i ett bostadsområde fullt med studenter måste vara en lönsam verksamhet.
Cykeldoktorn pratade svenska med mycket grov brytning men jag fick en gul lapp där det stod att pärlan kunde hämtas 17.00. När jag kommer tillbaka för att hämta den så har han inte börjat med den än. "Sitt häär, sitt häär"- sa farbrorn och pekade på en stol bredvid kassan. Jag slog mig ner och väntade. Vi lyckades starta en konversation där han frågade vad jag studerade till. Jag svarade logoped och han blev lyrisk! Han berättade om sin son som hade väldigt svårt i skolan när han var yngre p.g.a sin stamning. Han fick hjälp utav en logoped och idag är han läkare och jobbar med cancersjuka barn. Cykeldoktorn visade stolt upp sonens examensbevis och log med hela sitt smutsiga ansikte.
En halvtimme senare tackade jag, betalde och cyklade hem. Ännu mer taggad och motiverad till att bli logoped :)


Kommentarer
Postat av: Cim

Haha ja rdbetor är livsfarliga! Beställer det alltid när jag äter ute istället, bästa kompromissen!



Jag försöker bli duktig på att vawra snäll mot mig själv, oftast i det lilla som att unna mig massage eller köpa det jag tycker är godast istället för billigast, ekologisk mat och att sova mycket (är en sovmupp så det är lyxen personifierad!). Tror man mår bra av att göra saker för sin egen skull. Nu är ju detta ett stort beslut men jag tror ändå det är bra att ha "grundat" med att värdera sig själv så smått också. Om inte annat är det en bra ursäkt för att få ha det gott :)



Åh vad mysigt att fira advent hemma, finns inget bättre än att bli bortskämd av föräldrarna!

Stockholm Horse Show var hur mysigt som helst, vi hade biljetter till Grand Prix:n (hur skriver man det egentligen?) så det var super, synd att sverige inte vann bara. Mässan blev jag lite besviken på, mest för att den i Göteborg är så mycket större, men det är alltid kul att klämma på en massa fina saker :)

Kramkram!

2011-11-29 @ 10:27:04
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0