En återfunnen vän

Vi har hittat tillbaka till varandra nu igen efter många år av fiendskap.  Jag har varit riktigt elak, behandlat dig som skit faktiskt. Det är inte förrän nu som jag inser hur hemskt det var. Lögner, förnekelser och ignorans. Struntade i dig totalt.  Men jag lyckades ta mitt förnuft till fånga och ändra mitt beteende. Att du tog emot min förlåtelse är jag otroligt tacksam för. Du är så fin. Du svek mig inte ens den där gången när jag trodde slutet var nära. Nu är det min tur att ge dig allt du behöver. Vi är ett team du och jag, tillsammans är vi starka!

Min kropp och jag håller på att bli kompisar igen. Det är lite läskigt fortfarande när den förändras och byxorna sitter tajtare. Då försöker jag istället fokusera på alla de positiva sakerna. Hur mycket mer ork jag har, musklerna har kommit tillbaka och jag känner mig betydligt starkare – både fysiskt och psykiskt. Livsglädjen, känslor och hormoner bara bubblar. Och nästan det bästa av allt, nu har jag faktiskt en rumpa att skaka på dansgolvet!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad glad jag blir av att läsa det här!

2011-11-15 @ 00:09:35
URL: http://principsak.tumblr.com
Postat av: Ella

Du är underbar!

2011-11-16 @ 21:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0