Första advent

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla barnen glädjas att fira få advent...

Även om stormen Berit inte är ett tecken på att julen nalkas så tvingar jag mig själv att försöka tro det i alla fall.
"Efter regn kommer solsken" lyder ett uttryck. Då instiftar jag : "Efter storm kommer snön", Punkt.

Denna jobbhelg avverkad. Skönt! Älskar jobbet och går dit och därifrån med ett leende på läpparna varje gång. Underbara arbetskamrater, sammanhållning och allt det där. Trivs kanon och är så himla glad för att jag har ett jobb. Men nu är jag mer än taggad till att komma igång med pluggandet igen. Saknar till och med att ha tentaångest faktiskt..

Ikväll kommer jag ligga raklång i sängen, titta på Beck för trehundrasjuttioelfte gången , snaska naturgodisar och pilla mig i naveln. Låter inte helt fel minsann.

Go' kväll





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0