Huslig

Idag är jag husmor herself. Har nu på förmiddagen bakad bröd och gjort äppelmos. Jag börjar få in snitsen nu med att få brödet lagom gräddat. I min bärbara miniugn är det en hel del som måste hållas koll på under tiden.
1. Brödet får inte jäsa för mycket för då nuddar den "taket" och blir bränt.
2. Inte lämna den utan uppsikt då timern slår av efter 30 min och brödet ska vara inne minst 45. (tabbe vid mitt första brödbak)
3. Se till att ha öppnat fönstret INNAN jag öppnar ugnsluckan för att inte sätta igång det hemska brandlarmet.

Denna gång öste jag i lite allt möjligt från skafferiet. De första gångerna följde jag recepten slaviskt men nu är jag lite mer wild and crazy. Rivna morötter och solroskärnor fick huvudrollen bland ingredienserna. Blev väldigt saftigt och gott. Aldrig mer köprebrö'!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja precis sådär kan jag också vara! Man har redan missat så mycket att man vill ta vara på varje minut liksom. Samtidigt är jag sjukt bekväm och feg av mig och vågar liksom inte ta steget fullt ut. Men nu har jag fattat beslut som känns så rätt, som en sjukt bra chans att starta om lite på nytt. Jisses, jag har bott här ett halvår och har fortfarande inget liv liksom, det var inte det jag blev frisk för. Så nu blir det ändringar! Och det känns sjukt bra, men samtidigt sjukt läskigt :)

Kramkram!

2011-11-21 @ 18:22:55
URL: http://daysofcimo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0