I'm hot!

En grej som jag har tänkt på är att jag inte fryser alls lika mycket längre. Denna tanke slog mig när jag satt för mig själv och gjorde en pedagogisk lista över för och nackdelar med det där lite mer jobbiga.
Visserligen är det inte samma vargavinter nu som förra året vid den här tiden. Men förra året kunde jag till och med frysa mitt i sommaren. När folk gick och svettades i 25 grader gick jag med gåshud över hela kroppen trots långärmad tröja. Inte normalt...
Jag minns att jag kunde ha rejäl ångest över att gå ut förra vintern. Jag frös så jag nästan fick panik. Ibland kunde jag till och med gråta för det värkte överallt. Jag spände mig i hela kroppen och kunde inte fokusera på något annat än att ta mig inomhus så fort som möjligt. När jag väl var inomhus gick jag och bar på min vetekudde KONSTANT hela tiden.

Men nu kära vänner. Nu är det andra tider minsann! Jag har fortfarande kvar mitt tunna sommartäcke. Går och lägger mig i pyjamas men vaknar och sliter av mig den för jag är så varm och sover istället naken.
Det är sådan befrielse att inte vara rädd för att frysa längre. Konstigt egentligen hur mycket mer man uppskattar småsaker nu när man har lite distans till dåtiden.

Nu ska jag fortsätta läsa min spännande bok.

Puss!




Kommentarer
Postat av: carrobarro Krölle

Du är en himla fin människa min lilla Lina. Jag blir så glad när jag läser att det går bättre för dig. Jag vet att vi knappt har kontakt längre men jag vill att du ska veta att du titt som tätt dyker upp i mina tankar och att jag saknar dig väldigt mycket. Vi har aldrig varit bra på att prata om det som är jobbigt, på så sätt är vi väldigt lika. Men jag vet att du alltid skulle finnas där om jag behövde dig och jag hoppas att du är säker på att det är ömsesidigt. För mig kommer du alltid att vara min lilla busfrö och min syster<3 puss på dig

2011-11-24 @ 21:39:55
URL: http://divacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0