Jag bara undrar?

Det är ingen direkt nyhet att jag är en reklamnörd. Räcker med att hör en melodi/slogan en gång så sitter den. Faktum är att jag tycker reklam är ganska intressant med tanke på hur den påverkar oss.

Nu till det jag undrar över...Jag vet inte om ni har lagt märke till Dressmans senaste reklam? Den reklamen där 5 stycken halvnakna medelåldersmän med sängkammarblick står tillsammans i en grupp. (vissa av dem är de nästan lite Filf-stämpel på) Men NU är det helt plötsligt tjejer med i reklamen? Why? Tidigare har det alltid bara varit män med eftersom det är herrkläder som säljs på Dressman. Kanske beror det på genusperspektivet? Eller tron på merförsäljning genom att ha attraktiva kvinnor med i reklamen?

Ö&B:s reklamer är ändå top notch. Jag skrattar så jag får magknip varje gång. De pinsamt dåliga ordvitsarna är verkligen min typ av humor! Döm mig inte, snälla? Jag har goda sidor också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0