Spakväll

Yes förstår ni. Igår styrde jag upp en egen liten spaanläggning här hemma. Tände doftljus, ångade ansiktet för att öppna upp porer, fotbad, fixade naglarna och gjorde ansiktsmask. - Hela kittet! Men resultatet blev till en början inte riktigt vad jag hade räknat med...Jag hade köpt en kemisk peeling i märket Emma S som jag ville testa. Smetar på den och känner ganska direkt hur det börjar sticka i hela ansiktet. Coolt, skiten fungerar tänkte jag! Efter en stund stod jag inte längre ut med stickandet utan gick till toaletten för att tvätta bort det. Jag var rödare än rödast! Förutom runt ögonen o munnen som hade min normala hudton. Såg ut som andra gradens brännskada typ. Jag kylde med ett fryst torskfilépaket i några minuter men det gick inte ner. Bra där Lina.
Vaknade i morse och gick till spegeln för beskåda min röda nuna. Men rodnaden hade försvunnit! Kvar var ett ansikte lika lent som en babyrumpa! En kräm med effekt om man säger så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0