Tid

Seg söndag! Jag tycker alltid att veckans sista dag går så fruktansvärt långsamt. Egentligen ska man väl inte göra så mycket då det är en röd dag=vilodag, men jag känner mig inte ett dugg trött.

Är det inte så att vi människor är extremt beroende av tid? Vi blir irriterade om bussen är någon minut sen, börja stampa och svära om personen framför i kön är långsam på att packa upp varorna på rullbandet eller så fort man får lite tid över åker en iphone fram ur fickan. Vi blir rastlösa och uttråkade när vi HAR tid och arga och stressade när vi INTE HAR tid.
Kan bara referera utifrån mig själv som hela tiden har koll på klockan. Kanske bottnar det i mitt forna strikta kontrollbehov, som jag har jobbat bort en hel utav men som ändå kan smyga sig på ibland. Jag vill alltid vara i tid, god tid, oftast alldeles FÖR god tid- för att vara på den säkra sidan så inget farligt kan hända. Jag kan även känna mig stressad när jag inte har bråttom (?) För då måste jag vara effektiv och hinna med att göra så mycket nytta som möjligt. Observera att detta till stor del är mina tankar och känslor och inte ett beteende som blir till handling.

Tänk om det fanns en fjärrkontroll som kunde spola fram/tillbaka, pausa och stoppa tiden? Jag skulle absolut inte vilja ha en sån. Tiden är konstant och det är vår uppgift i livet att göra det bästa utav den!

Det blev visst ett flumminlägg ser jag...Men det är så det rör sig i huvudet just nu. URSÄKTA RÖRAN, JAG BYGGER OM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0