Aprilväder

När jag drog upp rullgardinen i morse så var marken vit. Igen. Med snö. Jag vet att det är så himla typiskt svenskt att diskutera väder men jag kan inte låta bli. Det är ett ämne som påverkar ens vardag mycket faktiskt. Det är inte roligt att cykla i spöregn, snöslask och motvind. Det påverkar humöret något fruktansvärt. Är det sol och varmt så blir man (i alla fall jag) betydligt gladare. Jag trodde att våren var kommen, men bakslag är något man får ha med i beräkningarna.
Gårkvällen då? Jo, den var lyckad. Jag var tll en början inte så jättepepp men humöret ändrades så fort jag började göra mig i ordning och lyssna på lite partymusik. Jag var inte ensam om att klä ut mig till katt men det gjorde inget. Alla var så fina och hade kommit på roliga utklädnader. Gravid, plåster, skadad, krossad spel, sprucken kondom, lika outfit och äpple genom huvudet, -för att nämna några. Jag har lite ont i nacken idag däremot. Jag har en tendens att alltid headbanga på dansgolvet så jag tror att det är orsaken.
Det är så himla skönt att inte ha något plugg att sitta med denna helg. Jag går runt och är lite smått rastlös men fördriver tiden med att läsa andra saker förutom kurslitteratur, kolla på reprisen av Let's Dance, odla krasse och städa lite. Ikväll ska jag äta sushi tillsammans med Jenny och Lina. Är väldigt sugen på det! Slänger upp en bild på mig från igår när jag var utklädd till svart katt. Ha en härlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0