Något är på gång

Uppsala börjar fyllas på med allt fler människor och det märks att Valborg är inom räckhåll. Nästan alla som jag möter nere på stan går med systemetkassar, lila eller gröna. Även jag var där idag och fyllde på dryckesförrådet med lite vin och bubbel. Det stod att om man visade leg innan de bad om det så skulle man få en present. Gissa vem som viftade glatt med sitt körkort framför kassörsbiträdet? Jag! Fick en vattenflaska, eller vattenpåse (?) snarare. Jag blev väldigt glad över den för jag är så fruktansvärt dålig på att dricka vatten. Min kära far säger att det är något som man tvättar sig i, och det har tydligen etsat sig fast. Men från och med nu ska det bli ändring på det. Man mår så betydligt mycket bättre om man kör varannan vatten.
Gårkvällen var förresten väldigt trevlig. Vi käkade på en grekisk restaurang nere vid ån. Att det blir fnitter vid ett bord med 6 tjejer och flera stora karaffer med vin är inte så konstigt. Det måste vara väldigt underhållande (eller störande) för de som sitter bredvid, haha! Det var ju ingen som klagade så jag antar att de inte stördes av våra diskussioner.
Sitter just nu och tittar på Ice Age 3. Jag bara älskar de filmerna! Ha en skön kväll. I morgon är jag ledig och har tänkt att sova ut länge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt valspråk brukar vara att" livet går inte i repris" det stämmer fortfarannde. Varannan vatten funkar jättebra. Tack systembolaget! Var rädd om dig. Älskar dig . Mamma



2012-04-26 @ 22:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0