Vilken jäkla natt

Usch, har sovit riktigt dåligt inatt. Vaknat alldeles svettig, snorig och hostig. Drömt konstigt också. Sen så kanske det inte var så himla intelligent att googla på diverse symtom innan jag somnade. Var helt övertygad om att jag hade både halsfluss, halsböld och luftrörsinflammation..
Men nu så mår jag betydligt bättre! Vet inte om det fortfarande är alvedonen som hjälper till lite men det borde ha slutat verka nu? 5 timmar sedan? Intalar mig att förkylningen håller på att försvinna iaf.
Egentligen borde jag se denna förkylning som ett friskhetstecken. Förut var ALDRIG sjuk. Kroppen prioriterade liksom inte småbakterier utan hade fullt upp med att hålla alla organ igång. Är inte kroppen fantastisk? Jag går ifrån att vara deppig över att jag lite sjuk till att vara TACKSAM för att jag är förkyld som alla andra männsikor är någon gång ibland.

Måste bara visa en bild på min snyggt hackade lök. Jag har alltid hatat att hacka lök. Ögon som rinner och lökbitar som är i alla möjliga olika storlekar. Övning ger färdighet! Nu är det nästan som terapi att stå där att hacka den. Sjukt nöjd över resultatet måste jag säga. Kanske ska söka till Sveriges mästerkock nästa år?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0