Hej mitt vinterland

Nu kom visst vintern. Jag hade gett upp hoppet där ett tag men nu så blev det vitt och kallt. Som det ska vara vid den här tiden!

Begravningen i fredags var fin. Kändes skönt att ta ett ordentligt farväl och att prata om gamla minnen. Syskonbarnen var med och jag kan inte undgå att smälta inombords när de kommer med sina kloka tankar och kommentarer.
Det var mysigt att träffa hela "familjehögen" igen även fast anledningen till träffen kanske inte var den roligaste. Jag har insett att man kommer varandra närmare vid svåra stunder..

Kom hem till Uppsala sent igår kväll. Mamman var så snäll och följde med mig och transportera all packning som jag inte lyckades få med mig sist. Jag har väldigt mycket saker på minimal yta. Compact living!
Innan Mamma Mu åkte hem igen så åkte vi till Ica Maxi så nu är min kyl och frys mer än välfylld. Studenten tackar och bockar :)
Nu har jag städat lite och försökt organisera i lägenheten. Känner för att ge upp städandet och skylla på att det börjar bli mörkt ute och att jag inte ser alla dammråttor. Erkänn att den var bra?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0