Som man förtjänar

Pubrundan igår var grym! Roligt att se alla nollor som verkligen gick in för sina uppdrag. Traditioner som förs vidare från varje år. "Sparris och bollar" är bara en utav logopedernas stående grej. Pubrundor har både för och nackdelar. + är att man hinner besöka de flesta nationerna och orientera sig lite i Uppsalas studentliv. - är att man inte stannar så länge på varje ställe vilket betyder att shotar är det smidigaste valet i baren. Jag failade på en nation (tror det var smålands) och beställde rödvin när det endast var fem minuter kvar. Att halsa rödvin är inget jag rekommenderar!
Sista anhalten var på Norrlands där det var club. Nästan direkt när kom dit satte brandlarmet igång och vi var tvungna att evakuera dansgolvet och baren. Musiken var inte den bästa eftersom det inte var så bra skaka-rumpa-musik. Jenny och jag tog taxi hem. Skönt! Taxichauffören var lite speciell men rolig. Jag bjöd honom på tuggummi och i gemgäld stängde han av taxametern innan vi var framme :)

Vaknade i morse med lite huvudvärk men som försvann efter alvedon och 2 koppar kaffe. Begav mig till skolan och hade 2 föreläsningar. Väldigt intressant men jag fick anstränga mig mer än vanligt för att fokusera på vad läraren sa. Hon visade ett supergulligt klipp där de testade självkontrollen hos barn i åldern 4-6 år. Barnen fick sitta ensamma i ett rum på en stol med en marshmallow framför sig. De fick instruktionerna att om de klarade av att vänta 20 minuter utan att äta upp den så skulle de få 2 stycken istället när tiden gått ut. De filmade barnen när de satt och väntade och suktade efter den där godsaken. Det var det sötaste jag sett på länge! Kolla in på länken här nedan om ni vill se!

http://www.youtube.com/watch?v=6EjJsPylEOY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0