Stackars råttor

Idag på föreläsningen så pratades det om olika undersökningar och experiment som gjorts om hjärnans olika delar och funktioner. Nästan alla dessa tester utförs på råttor och möss. Jag är ingen hysterisk djurrättsaktivist men jag tycker att det är lite grymt ändå. Det är inget djur som jag vill reinkarneras till i mitt nästa liv. Fast å andra sidan så bidrar man ju i såna fall till att utvecklingen går framåt. Hm, bara några tankar som irrar omkring en helt vanlig tisdag...

Imorgon smäller det! Pubrunda för hela slanten, då vi ska besöka alla nationer med våra nollor. Det enda som jag minns från min första pubrunda var att jag fick med mig en annan killes strumpor hem och att jag vann tävlingen.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0