Give me a house

Jag har ytterligare en liten sak att lägga till min önskelista - ett hus! Blir nästan tokig över att inte kunna öpnna upp dörren och gå ut i en trädgård. Tänk er en dag som denna, mot en husvägg med en kopp kaffe i ena näven och en bulle i den andra. Visserligen finns ju Botantiska trädgården här i Uppsala men den kan ju aldrig bli min egna trädgård. Jag vill kunna sätta vårlökar, rensa ogräs och sola naken på en filt. Det sistnämnda skulle nog anses som förargeelseväckande beteende och farbror blå skulle antagligen komma och hämta mig.
Jag drömmer mig bort och längtar till den dagen då man inte enbart lever på studiebidrag utan tjänar pengar och kan investera i ett eget boende.

Jag är inte särskilt kräsen egentligen. Kan mycket väl tänka mig detta hus:



När vi ändå är inne på ämnet boende så ser min lya för tillfället ut som hej-kom-och-hjälp-mig, då det hänger tvätt på tork i hela lägenheten. Torkställningen räckte inte till så gardinstången och stolarna får fungera som alternativa lösningar.

Ser fram emot morgondagen! Ska ut och äta på Koh Phangan och sedan vidare och dricka drinkar. Eller ja, det lär bli en och annan drink innan också ;)

Hare fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0