Statistik

Nu har jag betat av två dagar med föreläsningar om statistik. Det som förvånar mig mest är att jag faktiskt fattar det mesta. Reliabilitet, validitet, normer, standardavvikelser och värden. Anledningen till att man nästan somnar bara av att höra ordet statistik handlar mest om att det låter värre än vad det är. Sen så ska jag väl inte påstå att läsa grafer och räkna värden är det roligaste som finns. De långa och intensiva dagarna har gjort att jag har somnat innan 22 varje kväll, haha. Hjärnan trött och behöver återhämta sig.
Har deklarerat idag också. Jag får tillbaka en större summa än vad jag hade räknat med. Härligt att få dem innan midsommar, precis när jag har kommit hem från Grekland. Åh, vad jag längtar dit!
Jag sitter och lyssnar på Winnerbäck för fullt. Jag har tänkt köpa biljett till hans sommarturné. Han kommer till Gotland och stora syster fick biljett dit i födelsedagspresent så jag hakar nog på henne.
Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0