Fördelar och nackdelar

Vem vill vara inomhus i detta väder? Ingen! Alla studenter i Flogsta ligger och solar på sina filtar och doften av grillat kommer ifrån alla vindriktningar. Våren var lite halvseg men nu kom sommaren med dunder och brak minsann! Att höra en motorcykel som accelererar ger mig pirr i maggropen. Något som jag däremot dissar är alla små flygfän som envist ska flyga in näsa, ögon och öron. Mindre mysigt.
Har varit i skolan hela dagen idag och sedan fixat lite med vår redovisning av barnobservationen. Jag vill bara avsluta den här terminen nu. Den har verkligen varit intressant och rolig men nu när man är så nära lovet vill bara man bara vara färdig. På tal om att nästan vara i mål...Jag behöver lägga i en högre växel. Det är konstigt hur lätt man kan fastna i gamla trygga rutiner som fungerar. Jag är ju bara evigt tacksam över att inte längre ha samma ångest och rädsla som förr. Jag tänker inte bara nöja mig med att det ska fungera. Jag är fruktansvärt less på att befinna mig på en lång transportsträcka. Jag har ju fått bevisat för mig att det inte är farligt eller att det går "för fort" framåt. Snarare tvärtom. Hepp, hepp. Högre växel är ilagd och jag ser fram emot att få belöningen vid målgången.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gilla!! Du liksom jag tycker om att komma fram fortare. Så lägg i en högre växel och GASA!!!!!

2012-05-23 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0