Beslutsångest!

Jag står i valet och kvalet om hur jag ska göra vid Valborg. Som det ser ut just nu så finns det ingen spikad plan vilket har funnits de tidigare åren med tillhörande champagnefrukost, sillunch, grillning och utgång. De personer som jag brukar fira traditionsenligt med kommer inte vara här då. Jag har ju faktiskt gjort allt man ”bör göra ”som student på Valborg. Plus så fyller jag ju trots allt 25 år denna dag och skulle gärna vilja ställa till med en ordentlig fest för nära och kära. Det är svårt att få till här i Uppsala. Därför har jag en idé om att fara hem igen eftersom jag ändå inte har några föreläsningar utan bara självständigt arbete. What shall I do?

 

Igår satt jag och en klasskamrat och jobbade med en inlämningsuppgift hela dagen. Vi hann till och med klara med allt. Skönt! Efter en ganska intensiv period med mycket föreläsningar i flera olika kurser samtidigt så har du nu lugnat ner sig. Känns mycket konstigt må jag säga.  På ett sätt är det bra då jag kan fokusera på andra viktiga uppgifter. Jag följer planen som jag och Pia lade upp till punkt och pricka. Behöver vara rigid nu för att få in dessa nya rutiner som senare ska flyta på naturligt. Det är tufft, det ska jag inte sticka under stolen med men samtidigt blir jag så jäkla stolt när jag gör förändringar. Hela jag växer!

 

Lovade ju att slänga upp lite bilder från mitt underbara påsklov

 

Påskpyssel med syster  

 

 
  Bus med syskonbarnen
 
 
Påskbuffé
 
 
 
                                                             Grillpremiär med underbara tjejer!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Själv går jag ju första året på universitetet så det blir allt en 'traditionell' studentvalborg men champangefrukost, lite slottsskogshäng, kortege & sedan drar man och gatekraschar nåt ställe (troligtvis en svartpub på Chalmers).
Du hittar allt på något, & om du vill ha fest - ha fest!
Kram! <3

2014-04-26 @ 15:03:46
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0