Biggest gainer

Har kollat på två avsnitt av biggest looser och blir grymt imponerad och inspirerad! Insåg att det finns ganska många likheter mellan deltagarna och mig. Dåliga, invanda rutiner och ett onormalt förhållningssätt till vissa saker. Samtidigt som det finns en koppling mellan tankar/känslor och mat. På samma sätt som de kämpar för att ändra sina beteenden får också jag göra men åt andra hållet. Fast min största problematik handlar mest om rädslan att våga testa och återintroducera livsmedel på egen hand. Kan skryta med att jag har gjort detta de senaste dagarna. Med ytterligare lite stöttning så kommer jag kunna flytta berg! För jag besitter en enorm envishet. Kanske är det just den som inte direkt har varit till min fördel. Jag får istället utnyttja den genom att ändra riktning. Sagt och gjort.
 
Biggest Gainer- c'est moi!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Precis. Använd din din envishet men åt rätt håll. Kunde inte sagt det bättre själv. Nu är du på rätt väg. Kram!

2014-04-05 @ 21:46:10
Postat av: Maja

Såklart att du kommer fixa det! Och jag med, hoppas jag.
Envisa är vi båda två så vi får göra precis som du säger - använda den på rätt sätt.
Sv: Sushi är kalasgott, blev det till lunch idag faktiskt (och åt det till middag i fredags, höhö).
På universitetet finns det en ideell förening som heter "det glada karaokesällskapet" och provjobbade på karaokepuben i fredags :)
Haha, det är ju Karlstad - Sola i Karlstad (och Karlstad ligger ju i värmland så du har ju rätt) Dock ska vi till Brunnskog ;)
Kram! <3

2014-04-06 @ 15:35:15
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vad skönt att läsa att du lite smått börjat införa livsmedel på nytt. Du kommer fixa det här. Vi finns här och stöttar!

2014-04-08 @ 12:26:37
URL: http://sessie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0