19:e maj

Har varit ledig idag, vilket har varit skönt. Inte för att jag har tagit någon längre sovmorgon utan mer för att jag har kunnat äta frukost i lugn och ro, läsa morgontidningen och pyssla med annat. Jag är ju som sagt ensam hemma så jag har kunnat göra precis vad jag vill. Nej mamma du kan vara lugn, huset står kvar. Jag har till och med städat och tvättat. Har också varit på kyrkogården och satt blommor på farmor och farfars grav. Farfar har visat sin närvaro i huset när jag har varit ensam hemma. Han brukar göra det ibland. 
 
Midsommarafton i morgon. Jag jobbar kväll och börjar tidigt dagen efter det blir lugnt för min del. Tänkte plocka sju sorters blommor och lägga under kudden för att se om jag kommer drömma om min blivande prins. Tyvärr så kommer jag inte ha någon midsommarkrans i håret i år eftersom mamma alltid brukar göra en till mig. Visserligen kan jag ju göra en själv men det är inte riktigt samma sak. 
 
Jag satte ju en avokadokärna för ett tag sedan och nu har den börjat gro! Den växer fort dessutom. Är exalterad och stolt över mina gröna fingrar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Roligt med avocadon!^^ Jag visste inte att det fungerade att stoppa ner en kärna sådär... Tog du den kärnan från en avocado du ätit? Undrar om dte blir som ett litet träd...

2014-06-20 @ 17:16:15
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Maja

Hoppas du kunde njuta lite, trots ensamheten. Men jobbar man så jobbar man & pengar är ju inte fel heller.
Sv: Jag önskar så att jag kunde släppa alla sådana tankar men ack så svårt det är. Nu laddar jag dock batterierna för att försöka ta tag i allting. Nu ska det vända.
Kram! <3

2014-06-21 @ 12:45:58
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0