Cupcakes

Eftersom jag inte bakar och grejar så mycket hemma hos mig så blir det lätt att jag hinner få kraftig abstinens efter att få knåda deg och vispa smet. Igår fick det bli cupcakes och de blev riktigt lyckade måste jag säga. Stratade även igång en surdeg som håller på att vakna till liv Det är så häftigt att se när den börjar bubbla och röra på sig.
 
 
 
 
 
Idag ska jag följa med min kompis Ida på hästtävling. Det ska bli kul men jag känner på mig att det kommer svida lite i hjärtat då jag alltid saknar hästlivet när jag kommer i kontakt med dessa underbara varelser. Ett intresse som tidigare tog upp så mycket av min tid som sorgligt nog fick läggas på is i samband med studierna. Det är ju visserligen aldrig försent att börja igen men man får se var man hamnar i livet.
 
Ha en underbar söndag!
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Har också haft bakabstinens ett tag, och är sugen på kokosbollar (har varit det i över ett år men inte kommit mig för att baka det ännu...)
Vad roligt med hästtävling, men känner precis som du - nu var det ett halvår sedan jag slutade & jag saknar det allt. Men ibland måste man ju prioritera.
Sv: Håkan var helt jävla fantastisk! Ska jobba på ålderdomshem i sommar, hela juli och nästan hela augusti - så har bara juni ledigt.
Det är Mandometerkliniken som jag sökte mig till i Januari, svar skulle komma inom 3 månader (tänkte då på deras dagvård) men nu har det ju gått typ 4,5 månader. Men har ju en annan samtalskontakt så jag hoppas att jag fixar det här ändå.
Kram! <3

2014-06-08 @ 12:30:26
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0