Hard work, work

Goder afton i stugan!
Själv sitter i soffan och slöar efter en lång arbetsdag och ett lika långt pass väntas även i morgon. Det är mycket att göra så att timmarna springer fort förbi. Det som jag tycker är så himla roligt med det här jobbet är att man får träffa och hjälpa människor men även variationen på arbetsuppgifter. Allt från att köra ut mat, städa, tvätta, handla och hjälpa till med andra vardagliga (och självklara) saker som de äldre inte klarar själva. De flesta är otroligt tacksamma och uppskattar verkligen det man gör för dem. Det är dessa goingar som förgyller dagen!
 
Päronen har åkt till Kungshamn på semester så jag har hela huset all by my own. Att de vågar lämna mig ensam är imponerande. Har min vilda 16-årsfest i åtanke då hela huset bokstavligen vältes upp och ner. Jag tar det som ett gott tecken att jag har fått tillbaka förtroendet. Antar att jag har mognat med åldern, hehe. Nevars, jag kommer ändå jobba hela midsommar så jag lär nog inte orka mycket mer än att chilla på kvällarna.
 
Bara skit på TV:n ikväll så jag ska nog kolla på någon serie istället och käka jordgubbar. Nomnom! 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Härligt att du trivs med jobbet - och hoppas att du får en fin midsommar, trots att du ska jobba. Blev nästan övertygad att ha midsommarfest men den snälla flickan tog över & vågar inte bryta föräldrarnas förtroende för mig (de åker nämligen bort över midsommarhelgen)
Kram! <3

2014-06-17 @ 22:00:59
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0