Hotter than fire

Alltså, hello there sommarvärmen! Vem behöver åka söderut när Sverige bjuder på detta fantastiska klimat? Hoppas att även denna sommar kommer bli lika fin som förra.

 

Har varit på introduktion på jobbet igår och idag - lyftteknik och annan viktig information. Visserligen inget nytt men det är alltid bra att repetera. Repetition är ju kunskapens moder säger de lärda. Det som var mindre härligt var att den lokal som vi befann oss i inte hade någon tillstymmelse av ventilation eller AC vilket gjorde timmarna från kl 8 till 17 nästan outhärdliga.  I morgon och på fredag ska jag gå bredvid för att sedan sätta igång på måndag enligt schema. Ska bli skoj! Jag tycker det är roligt att hjälpa de äldre. De flesta är oerhört tacksamma och mysiga att ha och göra med.

 

När jag kom hem så la jag mig på gräsmattan och solade men jag pallade inte av värmen. Efter 30 minuter var jag bokstavligen sjöblöt utan att ens ha doppat mig i någon sjö, så jag fick gå in en stund och svalka mig för att sedan sitta i skuggan med lite korsord.

 

Hängde lite med grannen som kom ner och snackade. En riktigt trevlig prick – Kjell heter han. Vi diskuterade allt ifrån olika ölsorter, Björn Skifs till resor och jobb. Jag fick även ett knippe med rabarber då han hade överflöd av dem. Jag ska göra en rabarber chutney jag gjorde förra året somt blev en stor favorit till grillat. På tal om matlagning så försökte jag ge mig på att baka ut min surdeg förut. Det blev ingen lyckad historia så jag missuppfattade hur jäskorgen skulle användas. Jaja, det är bara att bryta ihop och komma igen..

 

Kommentarer
Postat av: Maja

Förstår inte de som åker iväg på sommaren, i alla fall inte när vädret är så underbart som det varit de senaste dagarna! Svenska sommaren är ju bland det finaste som finns!
Åh, rabarber chutney är så sjukt gott, speciellt till grillat - som du skriver.
Behövde inte gå på några introduktionsdagar inför den här sommaren, både skönt men samtidigt lite panikartat. Men skönt att kunna njuta av ledigheten fullt ut.
Kram! <3

2014-06-11 @ 12:24:19
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0