Skolavslutning

Idag slutar min brorson Alvin skolan, första klass. Vi ska till kyrkan och lyssna på när de sjunger om sitt efterlängtade sommarlov. Kommer själv ihåg hur speciellt det var. Gå bakom musikkåren som marscherar, nya kläder, fin i håret och blomma som hängs runt halsen efteråt. När jag slutade skolan så minns jag att vi fikade hos farmor och farfar och jag fick alltid bestämma vad vi skulle kalasa på. 
 
Gjorde rabarberchutney igår! Det blev drag i den , hehe. Kanske tog i lite för mycket chili och ingefära ;) Men jag gillar hetta. Man kan nog blanda ut den med lite turkisk yoghurt om man vill.
 
Jobbade igår och ska jobba i morgon. Mina arbetskamrater är roliga och trevliga. Man känner sig alltid välkommen och jargongen är underbar :) Kommer trivas även i år!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Skolavslutningar är så söta!
Minns att vi brukade, när och min yngsta storebror var yngre, brukade få mat från burger king /mcdonalds då skolavslutningen hade varit. Sedan kom ju min sjukdom in & förstörde (fast detta var främst när jag gick i lågstadiet, i slutet av mellanstadiet upptäckte man ju att vanlig mat faktiskt var godare)
Kram! <3

2014-06-14 @ 13:42:15
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0