Labolina

En sak som jag kom och tänka på är att jag kanske aldrig gett någon direkt förklaring till mitt fina bloggnamn. Jag har helt enkelt tagit för givet att alla ska veta. Så därför tänkte jag nu dra den historien. Håll i er nu, den är mucho spännande!
 
Det var en gång en farbor som hette Tage. Han jobbade på vägverket och på fritiden spelade fotboll i Boxholm. Hans smeknamn kom att bli Laban. Som med många andra egendomliga företeelser så ärver man sin förälders tidigare påfund, framförallt om man bor i en mycket liten ort som Boxholm. Därav fick även min käre far smeknamnet Laban. Han jobbar som taxichaufför och jag tror nog att majoriteten av ortens befolkning faktiskt inte vet vad han heter på riktigt. Vilket jag tydligt fick erfara i somras när jag jobbade inom hemtjänsten. -"Jaha å vems flicka ä du?" (på bred östgötska). Det var inte förrän jag svarade: "Labans dotter" som ett liljeholmen gick upp hos de äldre. 
Eftersom jag är ett exemplar av det kvinnliga könet så fungerar ju inte Laban lika bra. Jag heter ju Lina och det är ju lite av ett sammanträffande att det faktiskt finns en karaktär som heter Labolina. Så summan av kardemumman: Jag är labans dotter och därför är ju Labolina ett passande namn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0