Rivjärn, rivstart!

Nu ger jag järnet! Det smakar inte supergott men jag märker skillnad på orken varje gång jag kör en kur med blutsaft. Att börja dagen med en liten shot kan ju inte bli annat än bra, eller hur?

Motivationen är tipp topp och jag har redan hunnit med en del förändringar. En del större och en del lite mindre. Främst när det kommer till det här med att känna efter och ta tiden att lyssna på kroppen. Hjärnan tolkar vissa signaler lite tokigt ibland och jag behöver träna på att få dem sammansynkade. Jag har varit väldigt duktig på att stänga av och bara köra på i samma tempo utan att reflektera över tankar och känslor. Har inte haft tid och ork att ta tag i det där jobbiga. Men nu har jag haft skygglapparna på lite för länge. Livet är ju trots allt det som sker just precis nu.

Brödet blev för övrigt väldigt gott! Dock så blev ytan lite väl hård så det var svårt att skära upp det i skivor. Antingen är det ugnen som inte ger jämn värme eller så är det bagaren som inte lyckades helt. Någon som vet vad det kan bero på? Tips mottages gärna.

 


Kommentarer
Postat av: Helene

Grädda längre ned i ugnen kanske kan funka :) Och eventuellt längre tid på svagare värme.

2014-03-30 @ 18:04:59
URL: http://helenesoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0