Söndag

Nu för tiden tycker jag att söndagar är sköna. Det beror främst på att jag inte längre har någon praktik att kliva upp tidigt för på måndagen. Känns som om jag har fått ytterligare en dag i veckan, helt gratis! Visserligen kompenserades detta med minus en timme natten som var. Det kan jag ta.
Tänk om det fanns en fjärrkontroll där man kunde pausa, spola fram och spela in olika stunder i livet? Vore helt fantastiskt på ett sätt men jag tror nog att det finns en mening med att denna uppfinning inte fungerar i det verkliga livet. Misstänker en filosofi bakom som innebär att man måste lära sig att ta vara på den tid man har till förfogande. Klyschan: "Livet går inte repris" sitter som en smäck.
 
Har verligen haft en underbar helg. Det som är jobbigt är att jag får dåligt samvete när jag gör roliga saker eller unnar mig något. Det kan vara både små och stora saker. Något i min lilla hjärna skriker åt mig att jag inte gör mig förtjänt av att må bra. Katastrofkänslor och ångest hälsar på utan inbjudan. Varför?
 
Har gjort matlådor inför veckan. Det fick bli chili con carne, namnam! Storkok när det är som bäst.

Kommentarer
Postat av: Maja

Håller med om att söndagar är ganska sköna, finns inte så mycket måsten då.
Sv: Haha, nä - aldrig mer dricka ikapp med killarna.
Läser andra terminen på lärarprogrammet (gymnasielärare) så läser svenska just nu (ska bli gymnasielärare i svenska & historia).
Kram!

2014-03-31 @ 16:57:03
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0