Val av behandling

Träffade Pia idag igen. Vilken kvinna säger jag bara! Hon är så kompentent inom detta område och är verkligen den där kicken i röven som jag behöver. Vi diskuterade och planerade om hur det kommer att bli framöver. Jag ska få träffa annan psykolog som ska göra en bedömning och presentera en relativt ny behandlingsmetod som heter "RO DBT". Den ska tydligen fokusera mycket på hantering av känslor och kontrollbehov. Jag får se om det kan vara något för mig. I vilket fall som helst så känns det bra, jag vet på riktigt att det kommer gå vägen nu.
Ska även lämna blodprov nu i veckan för att kolla mina värden. Tur att jag redan har börjat med blutsaften!
 
Ikväll är det premiär för halv åtta hos mig. Jag är inte helt övertygad om att det kommer bli samma sak nu när Helge Skoog inte kommenterar. Det var ju han som gjorde hela programmet med sina klockrena ordvitsar. Jag ska åtminstone ge det en ärlig chans.
 
Ha en fin afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0