Mammans dag!

Grattis världens bästa mamma! Tack för att du alltid ställer upp för mig i vått och torrt. Du stöttar och peppar mig i både motgångar och framgångar. Du är så fin och jag uppskattar att just jag lyckades få den bästa av dem alla <3

En bild ifrån Gran Canaria
 

 

Jag hade en alldeles förträfflig kväll igår! Vi grillade med oeffektiva engångsgrillar, satt på filten, drack ur sugrör och njöt av försommarens friska vindar. Mätta och glada gick vi sen ner till Ica (igen) och köpte lördagsgodis som vi inmundigade hemma hos Lina där vi tittade på filmen pitch perfect. En riktig chic flick-film som påminner väldigt mycket om bring it on.

 

Jag och Jenny tog sällskap till vallokalen idag och gjorde våra röster hörda. Såg att det skulle var valvaka på tv:n ikväll men det känns inte som om jag kommer att sitta spikad framför den direkt.

Annars har jag gjort de vanliga söndagssysslorna. Gjort matlådor, tvättat och pluggat lite. Passade även på att lapa lite sol på eftermiddagen men just då så blev solen lite blyg och gömde sig bakom några moln. Ärligt talat så var det ganska skönt.

 

Veckan kommer bestå av grupparbete där vi jobba med en fördjupningsuppgift om tvåspråkighet. Vi har redan börjat så jag hoppas att det inte ska ta alltför mycket tid.

På tisdag ska jag träffa Pia. Det ska bli ett välbehövligt samtal. Gjort det vi kom överens om sist men nu behöver jag fylla på motivationstanken igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för dom fina orden, blir riktigt rörd. Älskar dig. Kram

2014-05-25 @ 23:52:36
Postat av: Maja

härligt att du hade en fin dag med mor din. Själv orkade jag inte följa valvakan, läste i tidningen dagen efteråt istället :)
Lycka till med de sista uppgifterna nu, snart är det sommar & ledighet som gäller!
Kram!

2014-05-26 @ 16:42:35
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0