Måndag

Please do not feed the fears! Detta stod på min tepåse ikväll. Kände att den träffade mitt i prick. Huvudet har varit som en torktumlare idag. Det blir alltid så när jag unnar mig saker, gör något roligt och släpper loss. En smygande ångest som är mycket påträngande och irriterande. Jag känner mig inte förtjänt av alla dessa underbara och fantastiska upplevelser. Någonstans tror jag att det bottnar i rädsla för att förlora något. Vet inte exakt hur jag ska uttrycka mig eller vad det skulle kunna vara. Den närmaste liknelsen som kan förklara hur jag känner är ”allting gott har något ont med sig”. Precis som om jag nu måste vara på min vakt för en överraskande rekyl som kommer för att slå tillbaka. Jag märker ju hur sjukt det låter när jag beskriver dessa känslor och tankar. Förr hade jag agerat på ett ganska destruktivt sätt men nu vet jag hur jag ska göra för att komma vidare. Ska bli skönt att träffa Pia på onsdag och få lite feedback och mer peppning.

 

Kommentarer
Postat av: Maja

De där orden var verkligen sanna. Känner så igen mig i att få ångest i efterhand & ofta vet jag ju när ångesttillfällen kommer så då ser jag ju till att kompensera det mesta i förväg - vilket är helt fel. Men att orka stå ut med ångesten en gång gör att den sjunker nästa gång.
Massa kramar! <3

2014-05-13 @ 17:19:35
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0