På tåget

Sitter här och tittar ut genom fönstret. Lämnar östgötaslätten som står i full grönska. Det är vackert och jag kan inte låta bli att drömma mig bort. Just nu längtar jag till så mycket. Det är ju trots allt bara en månad kvar innan denna termin är slut. Var tog den vägen? Jag är ganska duktig på att längta lite för mycket och glömma bort det som sker i studen. Hur ska jag kunna njuta om jag inte är närvarande och lever medvetet nu? 
Gud så filosofiskt och klyschigt det där lät. Men faktum är att det är just precis dessa tankar som flyger omkring i mitt lilla huvud här på tåget. Jag ska se till att konkretisera tankarna till handling. Hur enkelt som helst, inte sant?
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Tiden går sjukt fort! Känns som om jag precis började på lärarprogrammet & nu har jag enbart en ynka månad kvar, sedan har jag läst ett av fem år.
Kram!

2014-05-05 @ 16:15:51
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0