Piffa till det

Ibland är det väldigt tråkigt att äta ensam men då gäller det att göra det där lilla extra för att piffa till det. Idag till exempel blev jag sugen på blodpudding (eller radhusbiff som mamma brukar kalla det). Eftersom rätten i sig är ganska simpel att tillaga så stansade jag ut hjärtan med hjälp av en pepparkaksform. Tada! Genast såg denna vardagliga rätt betydligt trevligare ut. Tillsammans med hemgjord lingonsylt, keso och fräst vitkål så blev det nästan som en nobelmiddag.
 
 
Mötet var ju som sagt inställt idag men jag begav mig ändå ner till stan en sväng. Det var inget som jag direkt var på jakt efter utan mest för att strosa omkring och titta på folk. Hade tänkt att eventuellt ta en glass nere vid ån men suget försvann i samband med att solen fick för sig att gömma sig bakom några envisa moln. Tydligen hade det åskat hemma i Boxholm enligt säkra källor. 
På vägen hem köpte jag med mig en bukett med snittblommor. Vardagslyx! När jag blir stor (läs börjat jobba) så ska jag köpa hem snittblommor varje vecka. Det gör en så glad!
 
 
 
Hoppas ni har en skön onsdag
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Snacka om att snitsa till det! Själv tycker jag inte om blodpuddig, och har aldrig gjort. Synd, eftersom jag vet att det innehåller mycket järn.
Riktigt fina blommor du köpte!
Sv: Ja, målen är både realistiska & stegvisa så förhoppningsvis lyckas jag vända det här nu.
Kram! <3

2014-05-15 @ 17:43:13
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0