Samtalet

Jag träffade ju även Pia igår. Det var ett mycket givande samtal som vanligt. Pratade främst om hur jag ska strukturera upplägget gällande matintag osv. Var jag kan öka på och hur mycket. Eftersom mina näringsdrycker är slut nu så tyckte hon att jag skulle försöka klara mig utan dem i sommar för att sedan köra igen när jag börjar behandlingen i höst. Syftet är att jag ska bli mer trygg i maten och våga sväva ut lite mer gällande spontanfikor på egen hand. Jag håller med henne men samtidigt är jag livrädd för att tappa i vikt. Jag vill ju bara skynda på nu! Istället får jag väl se det som en slags process. Det finns ju trots allt inte genvägar.

Vi kom också överens om vissa förändringar som jag ytterligare behöver göra. Jag tycker jag kämpar på men ibland känns det som om jag inte ”får betalt” för allt slit som jag faktiskt lägger ner. Jag vill ha resultat på en gång! Det är jobbigt när huvudet är friskare än kroppen..

Sorry, ska inte älta detta mer men jag behövde bara få ur mig det.

 

Har haft redovisningar hela dagen. Det gick bra men man blir trött av att bara sitta och lyssna. Har lite pyssel med skolan kvar innan det är dags för sommarlov. Bland annat lite litterturinläsning till exjobbet och förberedelser inför seminariet nästa vecka.

 

På lördag ska jag till Stockholm och träffa syster yster och hennes sambo. De ska gå på Metallica så då tänkte jag passa på att möta upp dem när gotlänningarna ändå är på fastlandet. Ska bli mysigt!

 

Hoppas ni inte blåser bort i stormen! Var tog sommaren vägen egentligen? 8 grader i slutet av maj är inte okej.


Kommentarer
Postat av: Maja

Skönt att du ändå känner att huvudet är friskare, för mig är det snarare tvärtom och har alltid varit. Eller, kroppen är ju inte frisk men det känns som om jag är sjukare än min kropp (vilket nog alla anorektiker skulle säga...)
Hur lägger du upp dina måltider? Min terapeut vill ju inte blanda in maten allt för mycket i terapin så där lämnas mycket åt mig själv.
Kram!

2014-05-29 @ 18:18:35
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0