Tågkaos

Helt fantastiskt! Jag må säga att mitt förtroende för SJ är lika med noll. Efter några års pendlande till diverse praktikorter runt om i landet med detta företag har jag samlat på mig lika många så kallade ”dåliga erfarenheter” som SJ Prio-poäng. Är det inte snö som är problemet så är det tåg som spårar ur. Eller löv på rälsen, eller signalfel, eller kollision med älg. Det roligaste var nog ”inställt på grund av personalbrist”.

Det var problem alla redan i onsdags där många av mina klasskamrater inte kunde ta sig till skolan i tid utan kom 4,5 timme senare. Tur att de hinner åtgärda problemet till helgen tänkte jag, men nej. Pendeln till Stockholm står helt still och kommer göra ända fram till måndag. Det blir att åka swebus i morgon istället.

Jag tycker det är märkligt att de inte rustar upp och gör ordentliga tågbanor. Det har varit så mycket strul på sista tiden att det omöjligt bara kan förklaras av slumpen. Likaså priserna! Varför ska det vara så fruktansvärt dyrt? Är det inte bättre att försöka få folk välja att åka mer kollektivt. I många fall så tjänar man både tid och pengar på att flyga, vilket jag tycker är en skrämmande utveckling.

 

I morgon ska jag som sagt till Stockholm. På söndag styr jag kosan till Göteborg. Universitetet låter oss att gå på ”kommunikationskarnevalen” som pågår i två dagar med föreläsningar, work shops och andra intressanta utställningar. Det som jag ser mest fram emot är att få gå på en föreläsning av en logoped som har gjort ett arbete inom det område som vi ska skriva uppsats om. Grymt lärorikt och spännande!

 

Åh, förresten! Köpte detta doftljus för ett tag sen och den luktar gudomligt. Jag är ju en sucker för doftljus men den här tar förstaplatsen. Lätt.

 

Kommentarer
Postat av: Jenny Å

Alltså det där ljuset luktar så sjukt gott! Bra köp! :D

2014-05-30 @ 18:10:50
Postat av: Anonym

Var köper man sådan ljus, pris? Finns andra dofter oxå?

2014-05-30 @ 22:56:16
Postat av: Maja

Åker i princip aldrig tåg men SJ har man aldrig hört något särskilt bra om.
Hoppas långhelgen blev riktigt fin för dig!
Kram!

2014-05-31 @ 09:32:19
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0